sunnuntai 19. heinäkuuta 2015

Varaslähtö

Teinkin varaslähdön. Teki mieli lukea.  Päätin ensin lukaista Ihmisen anatomiaa ja fysiologiaa ennen elokuuta mutta avasinkin MOOLI 1:sen. Ihan vain huvikseni. Sitten aloin lukeman. Luin 1 ja 2 kappaleen ja huomasin avanneeni myös vihon (vastaostetun!) ja laskimen kaivoin kaapista. Ei aikaakaan kun olin jo laskenut taikka oikeastaan tehnyt 1. kappaleen tehtävät. Sitten aloin häärimään 2. kappaleen tehtävän kimpussa. Voi kuinka onkaan unohtunut asiat! Ihan perusteet. Mutta oi kyllä, sain ne tehtyä. No ajattelette varmaan että eipä ole kummoinen saavutus jos ensimmäisen kurssin ekat tehtävät onnistuvat. No, minulle on. Olen päässyt alkuun ja olen iloinen!

Ekat 2 kappaletta luettu ja 30 tehtävää tehty! JEE! Mutta en lue jos ei innosta. Nyt vaan innostaa, niin kovasti.

Haluan lääkäriksi. Haluan tekemään lääkärin työtä. Haluan lastenlääkäriksi tai erikoistua naistentauteihin ja synnytykseen. Haluan auttaa lapsia ja vanhempia. Haluan elämältä enemmän. Haluan matkustaa. Haluan elää. Haluan että lapsillani on varmempi taloudellinen tulevaisuus kuin minulla oli. En halua kituuttaa minimipalkoilla vaikka silläkin pärjää jotenkin. Olen kokenut sen. Haluan parempaa. Ja tähän kaikkeen vastauksena on että tee hemmetti töitä! Niin paljon, ettei myöhemmin tarvitse katua! Raha ei ole tärkeää, mutta auttaa kummasti elämisessä. Ja mikä parempi, jos sitä tienaa siitä, että haluaa auttaa ihmisiä!

RAUHHH! Voimakarjaisu. Olen pysäyttämätön.

2 kommenttia:

  1. Tsemppiä lukemiseen! Usko vain itseesi, kyllä susta on siihen! Luku-urakka tuntuu isolta, mutta kun muistuttaa itseään että se on vain yksi pääsykoe, ei elämän ja kuoleman asia (vaikka saattaa melkein olla jos on haave-ammatista kyse), niin huomaa että tuo on vaan yksi koe johon pänttää vähän laajemman koealueen. Lukiossahan noista kaikista on jo tehnyt kokeet joten tämä ei ole sen kummempi homma, vähän kuin lukion kertauskurssin koe. :) Lääkiksessä nähdään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! Juu lukion kertauskurssi, tälleen muutama vuos lukion jälkee ;)

      Poista