perjantai 31. heinäkuuta 2015

Sekalukua

En ole pysynyt yhtään lukusuunnitelmassani. Tai siis eihän sellaista ole vielä alkanutkaan (itseasiassa virallisesti vasta maanantaina oli luvut tarkoitus aloittaa), mutta olenkin seilannut pelkän yhden aineen sijasta kaikkea kolmea. Ensin aloitin kemiasta, lisäsin fysiikkaa. Tänää kun ei huvittanut opiskella kumpaakaan, avasin biologian viidennen kurssin kirjan Bioteknologia.

Onkohan tää hyvä vai huono? Toisaalta ajattelen, että parempi niin että luen edes JOTAIN vaikka ihan mitä tahansa pääsykokeisiin liittyvää kun jätän lukematta, mutta ei taida olla hyvästä tälläinen seilailukaan...

Huomenna pitänee päivitellä lukusuunnitelmaa ja saada siitä jotenkin järkevä. Hmh.

2 kommenttia:

  1. Hei, ja kiitos blogistasi. Sitä on mielenkiintoista lukea. Itse aloittelen myös ensi kevään kokeeseen lukuja. Minulla on lukiosta aikaa monta vuotta ja siellä en lukenut kuin pakolliset kurssit bilsasta ja kemiasta. Fysiikkaa taisin lukea kolme kurssia. Mutta siis käytännössä tossa muutama vuosi sitten kun sain ajatuksen tästä lääkikseen hakemisesta, lähdin ihan nollista. Minkälainen tausta sinulla on kemian, bilsan ja fysiikan osalta? Ja miten pitdät yllä ajatusta "kyllä mä sinne vielä pääsen"? Itsellä kun tämä ajatus kouluun pääsemisestä vaihtelee, välillä tuntuu, että hukkaan vähänkin vapaa-aikani lukemiseen ja taas toisaalta välillä uskon, että kun näen tarpeeksi vaivaa voin sinne joskus päästäkin. Olen huomannut, että oman pääkopan ja asenteen ruodussa pitäminen taitaakin olla se vaikein asia tässä leikissä :)

    VastaaPoista
  2. Moi!

    Kuulostaapa ajatukset omiltani. Joo, toi "kyllä mä sinne vielä pääsen" ajatuksen ylläpitäminen on hitsin hankalaa. Enkä mä sitä pidä. Olen taistellut monta vuotta tän jutun kanssa, vähän samanlaisia fiiliksiä kuin sulla. Mutta lisäksi kaikenlaista muuta harmia. Mutta nyt olen päättänyt, että jos en hae, niin tulen katumaan sitä lopun ikäni. Ja toisekseen kaikki mielikuvat siitä hetkestä kun voin lukea että "HYVÄKSYTTY" ja kertoa siitä läheisilleni.... auttaa ponnistamaan. Eihän tässä ole vielä ponnistettu kun vajaa kuukausi lukujen kanssa, mutta toivottavasti vire säilyy! Ajattelet vaan, että ainut vaihtoehto on päästä sisään. :)

    Olen lukenut lukiossa yhtä vaille kaikki kurssit Fy-Ke-Bi, eli jokaisesta puuttuu muistaakseni sopivasti jokin kurssi. Unholassa ne asiat tuntuu olevan. Ja tosiaan lukiostakin aikaa jo aika monta vuotta.. Samat fiilikset siis aika pitkälti.

    TSEMPPIÄ <3 Kirjoittele ihmeessä, vaihdellaan fiiliksiä. :)

    VastaaPoista